|
Rola nauczyciela w szkole dla dorosłych - program kursu
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1686 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Kurs byłby adresowany przede wszystkim dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych rozpoczynających pracę w szkole dla dorosłych i innych zainteresowanych, np. nauczycieli uczących wcześniej w szkole młodzieżowej, którzy rozpoczynają pracę w szkole dla dorosłych.
Temat kursu: „Rola nauczyciela w szkole dla dorosłych” (kurs może być za pomocą Np. platformy e-learningowej prowadzony przez Internet)
Cel kursu: podnoszenie kwalifikacji nauczycieli w szkole dla dorosłych
Wstępne założenia: o Określenie zapotrzebowania i grupy docelowej o Kurs byłby adresowany przede wszystkim dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych rozpoczynających pracę w szkole dla dorosłych i innych zainteresowanych, np. nauczycieli uczących wcześniej w szkole młodzieżowej, którzy rozpoczynają pracę w szkole dla dorosłych.
• Jakie wymagania stawiamy uczestnikom – merytoryczne oraz techniczne? o Dostęp do Internetu – podstawowe umiejętności w obsłudze komputera
• Jaki proces kwalifikacji na kurs? o Uczestnicy zgłaszają się sami lub ewentualnie nastąpi konieczność ukończenia kursu z uwagi na specyfikę pracy z dorosłymi.
Oczekiwane rezultaty: • Przygotowanie nauczycieli do pracy z osobami mającymi problemy rodzinne, uzależnionymi od nałogów, uwikłanymi w przestępstwa itp.
Formy prowadzenia zajęć: • w Internecie • na zjazdach - zajęcia z pedagogiem, andragogiem, psychologiem
Forma przedstawienia materiałów: • część materiałów szkoleniowych przekazywana w formie „fizycznej” (druk) na pierwszym zjeździe • w sieci na bieżąco uzupełniane materiały do kolejnych tematów (pliki tekstowe i graficzne, odnośniki do stron internetowych, materiały audio i video)
Rodzaje aktywności: • testy • dyskusje • case studies forma 1 -> studia trudnych przypadków podanych przezprowadzącego; poszukiwanie rozwiązań problemów, z jakimi stykamy się w praktyce nauczycielskiej • case studies forma 2 -> stworzenie biblioteki przypadków, znanych z własnego doświadczenia (praktyki) bądź z literatury • praca w grupach – opracowywanie zadanych tematów (np. jak rozwiązać problem narkotyków w szkole) • czat – konsultacje z psychologiem, pedagogiem, andragogiem; też czaty z udziałem wykładowców oraz jako forma kontaktu między słuchaczami (przygotowanie do pracy w grupach) • ankiety • wypełnianie dokumentów
Formy zaliczenia: • ogólna aktywność • esty i prace zaliczeniowe po każdym bloku • kreatywny udział w dyskusjach • zaliczenie końcowe
Harmonogram kursu: czas trwania: 60 godzin
Program kursu „Rola nauczyciela w Szkole dla Dorosłych” - ilość godzin
1. Wstęp – czy taki kurs jest potrzebny? 5 2. Zadania nauczyciela w szkole dla dorosłych oraz metody adaptacji do pracy. 5 3. Elementy andragogiki 10 4. Samokształcenie 10 5. Problemy wychowawcze i problemy społeczne. 10 6. Elementy resocjalizacji, zapobieganie nałogom itp. 15 7. Wypełnianie dokumentacji 5
Autor: Iwona Gnych – nauczyciel mianowany- CKU Częstochowa
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|